woensdag 1 augustus 2018

Kei 60: Cemetery of the insane + houten beelden er rond

Een speciaal plekje. Na een tip word ik behoorlijk nieuwsgierig. Ik ga opzoek naar meer achtergrond. Ik krijg al wat rillingen bij het opzoekingswerk. Ik lees al snel , zoals de titel al voorspeld dat het gaat over een kerkhof van Psychiatrische patiënten. Als ik wat verder lees beginnen er toch enkele vragen op te komen. We houden het op: Tussen 1921 en 1981 vinden 1.750 patiënten hun laatste rustplaats op het kerkhof van het Rijkskrankzinnigengesticht van Rekem. Hier worden enkel mannen begraven en enkel diegene die verstoten zijn door hun familie. Euh ... 1750 op 60 jaar ???? Ik wil niet verder graven ( mmhh... misschien de verkeerde uitdrukking hier).
Meer uitleg over de geschiedenis: https://www.hullabaloo.be/zorgsector/kerkhof-psychiatrisch-ziekenhuis
Ik lees op een andere blog dat het kerkhof op zijn mooiste is in de ochtend ( licht en zo). Ik die nergens iets fout achter zoekt, vertrek 's morgen in mijn eentje richting Rekem. Het is inderdaad een prachtig kerkhof door de natuur overgenomen.
 Maar het is gesloten. Sja spijtig, maar ik ga er toch even rond om nog enkele foto's te nemen. Ik kom op plekken waar de draad is platgedrukt of omhoog geduwd. Maar ik verschrik van de energie die hier hangt, (dit klinkt helemaal fout, want ik ben echt heel nuchter persoon en heb niets met geest achtige dingen). Het is alsof het kerkhof me aantrekt, heel raar , en net dat doet me achteruit gaan. Heel beangstigend.  Ik weet het ... ik ben een watje! Ik blijf dus mooi achter de draad om foto's te nemen. Dit is absoluut een top plek voor de Urbex liefhebbers. Zelf zou ik de kinderen thuislaten en toch maar niet alleen gaan.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten