maandag 1 oktober 2018

Kei 79: Kelchterhoef bos, één van de oudste loofbossen van de Kempen

Kelchterhoef hier ligt nog een kei, maar het is dan ook een domein waar we als Limburger echt trots op mogen zijn. Ik ben hier zeker nog niet klaar met de " kei mooi Limburg keien" zie volgende post ;-) . En dan hebben we nog niet al het schoons gehad, denk maar aan de plas, wordt vervolgt .
Maar nu even over deze kei. Na een wandeling op de Haagdoorn Heide spreekt een lief vrouwke mij aan. Ze verteld me dat op Kelchterhoef een prachtige boom staat en weet me ook te vertellen dat dit een sterrenplekje is. En dat prikkelt natuurlijk mijn nieuwsgierigheid. Na een zware week heb ik nood aan even mijn hoofd leeg te maken, dus ga ik opzoek naar deze prachtige boom! Na wat zoekwerk loop ik een wandelpad in en ik zie hem ( de boom) onmiddellijk staan. Liefde op het eerste gezicht , het vrouwke heeft niet gelogen, wat een mooi plekje. Ga zeker ook eens op zoektocht!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten