maandag 10 september 2018

Kei 75: Gerheserheide en Den Tus ( sterren plekje)

Sterrenplekjes wekken elke keer mijn nieuwsgierigheid. Dit keer is het niet anders. Lowieke en ik vertrekken in stralende zon richting Heppen ( Leopoldsburg). Ik heb van een volger een plannetje gekregen met ingekorte wandeling, zodat mijn kleine man ook kan wandelen. Eens aangekomen begint het te regenen, we gaan toch maar door. Dus als je tussen de foto's Lowie in mijn jas ziet, dan snap je het ;-) .  Ondanks de regen is het toch een mooie wandeling en iedereen kent het spreekwoord : na regen komt zonneschijn. We wandelen een stukje door de bos en zo naar het sterrenplekje " Den Tus" . Het is een beetje speciaal, midden in de bos en heide een natuurlijke waterplas ( vijver) met vrij zuur regenwater. Waardoor hier specialere planten groeien. (meer info Den Tus: http://www.rllk.be/in-uw-buurt/ham/sterrenplekje-den-tus/96 ).
Onze wandeling gaat verder over de Gerheserheide. Zoals de meeste heidegebieden, heeft hier ook de heide wat afgezien van de hete zomer. Maar het blijft prachtig, al die kleuren!

Gerheserheide is een 200 h. groot natuurgebied dat ligt in Ham en Leopoldsburg.
info: https://www.natuurpunt.be/natuurgebied/gerheserheide








Geen opmerkingen:

Een reactie posten