zaterdag 10 november 2018

Kei 83: De plas

Vandaag is het koud maar het zonnetje schijnt, we gaan een frisse neus halen , een wandelingetje maken rond de vijver. Lowieke heeft geen school en gaat mee. Hij is zoals altijd weer heel enthousiast om een " kei mooi Limburg" kei te gaan leggen. Het is een mooi wandelingetje. Aan het einde van de wandeling kan hij nog even spelen in het zand.
Als ik Lowie zie spelen, droom ik wat weg in het herfst zonnetje. De vele keren dat ik hier ben geweest in mijn jeugdjaren wat hangen met vrienden of een plonske maken om af te koelen.
Maar ook met mijn 2 pubers toen ze nog wat jonger waren. Uren konden ze hier spelen in het strand zand en dan weer met het emmertje het water in. Heerlijk zo een plek waar herinneringen terug boven komen.

info: Toegang is gratis. Zwemmen is wel enkel toegelaten binnen de voorziene zwemzone en tijdens de openingsuren. De zwemzone is geopend van 1 juli tot en met 31 augustus van 10 tot 18 uur op voorwaarde dat de groene vlag uithangt (de rode vlag betekent: verboden te zwemmen).







Geen opmerkingen:

Een reactie posten