zaterdag 10 november 2018

Kei 88: Park van de mijndirecteur

Bij een zoektocht kom ik dit park tegen op google. De naam prikkelt mijn nieuwsgierigheid. Maar ik weet het niet dadelijk zijn. Na een fijn gesprek op een kunsttentoonstelling komt dit park terug ter sprake. Nu moet ik er gewoon naar toe.
Ik ben hier al talloze keren door gekomen en nooit is het me opgevallen!
Het is een mooi park, het heeft ook een beetje een urbex kantje. In het park staat een leeg zwembad bekleed met mos en staan enkele oude vervallen gebouwen . De grote ruïne trekt mijn aandacht, aan de enkele rechtstaande muren en aan de ijzeren balustrade van het balkon is duidelijk te zien dat dit een prachtige villa moet geweest zijn. In de jaren 80 is deze prachtige villa in as gelegd door een pyromaan. Maar de vervallen gebouwen doen zeker geen afbraak aan de pracht van dit verborgen park. Het verrast me dat het park zo leeft, het is hier best druk voor een woensdag voormiddag te zijn. De mooie verzorgde paadjes, bankjes en houten paddenstoelen nodigen dan ook uit om elk kantje van dit park eens te bezoeken.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten