zaterdag 10 november 2018

Kei 85: De luchtfabriek

Dit prachtige gebouw heeft voor mij een mooie speciale waarde, mijn vader heeft gewerkt als elektricien in de mijn van Zolder. Dus ergens blijft het me boeien. Buiten dat, is dit een prachtig gerestaureerd gebouw, in 2015 is het terug geopend voor het publiek. Het voormalige ophaalmachinegebouw en de perslucht centrale is omgetoverd tot een gebouw waar je het mijn verleden kan ademen. Een museum is niet de juiste naam, maar ik vind niet goed een juiste naam. Je kan er de prachtige gigantische machines, reusachtige compressoren en pompen zien en bijna verdwalen tussen de kleurrijke buizen. Zeker de moeite om er eens een kijkje te gaan nemen.

Info: toegang is gratis. Elke zondag is er om 14 uur een rondleiding ( 3 euro/pp)
http://toerisme.heusden-zolder.be/product.aspx?id=4488







Geen opmerkingen:

Een reactie posten