zaterdag 10 november 2018

Kei 84: een kei voor al de stille wegen

Deze kei wil ik opdragen aan al de trage wegen.

Op de dag van de trage wegen laat ik me even verrassen en volg een begeleide wandeling. Ik kom op plekjes bij mij in de buurt waar ik niet wist dat ze toegankelijk waren.

Sinds enkele jaren zetten vrijwilligers hun in om de trage wegen terug op te waarderen en te onderhandelen om de afgesloten wegen terug te openen. Petje af!

Wat zijn trage wegen:
Trage wegen zijn paden of wegen die bestemd zijn voor niet-gemotoriseerd verkeer. Wandelaars, fietsers en ruiters zijn de belangrijkste gebruikers.
Je vindt ze overal: op het platteland, in een dorpskern of verkaveling, zelfs in de stad. Verhard of onverhard, breed of smal: een trage weg kan alle vormen aannemen. Of een weg traag is, hangt dus uitsluitend af van de gebruikers.
Ons land ligt bezaaid met trage wegen. Samen vormen al die veldwegen, kerkwegels, jaagpaden, vroegere treinbeddingen, holle wegen, bospaden en doorsteekjes een dicht netwerk waar zachte weggebruikers graag fietsen en wandelen.

Ga zeker eens kijken waar er trage wegen zijn bij jou in de buurt.
Info:https://www.tragewegen.be/in-mijn-buurt/trage-wegen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten